Українська мова
Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1. Лексичну помилку допущено в рядку
А вільна вакансія
Б жодного разу
В поводитися ввічливо
Г розпочати збори
2.За алфавітом записано всі слова рядка
А гурток, ґанок, ґазда, згорток
Б герой, гетьман, гірка, гірник
В маяк, мебляр, новина, латка
Г пауза, пейзаж, педаль, попіл
3.Антоніми записано в рядку
А вечір - день
Б мирний - військовий
В дерева - кущі
Г худий – опасистий
4.Спільнокореневим до слова ректи є
А ректор
Б речовий
В речник
Г рекреація
5.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
А мадам, ситро
Б кольрабі, меблі
В пальто, поні
Г таксі, метро
6.Граматичну помилку допущено в реченні
А Стоячи на місці, почулися відомі голоси.
Б Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.
В Не знаючи броду, не лізь у воду.
Г Осінь господарювала, вкривши землю листям.
Прочитайте текст і виконайте завдання
7-10.
[1]Воля! [2]Він звик до неї з дитинства,
звик до безмежних степів, до буйних вітрів над ними, до єдиних на світі
вкраїнських жайворонків, яких ніхто ніколи, здається, не бачив
на землі, а лише в небі, у голубому зеніті, у нестримному польоті,
серед прозорих розсипищ їхнього співу. [3]І душа в нього була непокірна,
а дика, мов степовий птах. [4]І вона кликала його, зваблювала з цього вагона
туди, де шелестіли листям ліси і омивали землю потоки нескованих
небесних вод.
7. Орфографічну помилку допущено в написанні слова
А не бачив(2)
Б нестримна(2)
В непокірна(3)
Г нескованих(4)
8.Слово непокірна (3 речення)
А підмет
Б означення
В присудок
Г обставина
9.Виділене в другому реченні слово можна замінити
А без сумніву
Б уявіть собі
В мабуть
Г чого доброго
10. Складнопідрядне речення з підрядним означальним є
А перше речення
Б друге речення
В третє речення
Г четверте речення
Завдання 11-23 мають по п’ять варіантів
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний, на Вашу думку,
варіант відповіді.
11. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А вітер … голові
Б як … воду опущений
В прорости … пір’я
Г хоч … вухо бгай
Д … свинячий голос
12. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ю(н/нн)ат, спросон(н/нн)я, свяще(н/нн)ик
Б широче(н/нн)ий, святіс(т/тт)ю, ві(д,дд)зеркальний
В війсь(к/кк)омат, со(н/нн)ий, шале(н/нн)ий
Г здійсне(н/нн)ий, на(л/лл)ю, да(н/нн)ий
Д притама(н/нн)ий, пі(д/дд)а(ш/шш)я, почу(т/тт)ів
13. Прочитайте речення.
Я знову їхав по Вкраїні,
По тих дорогах польових,
Де вздовж цвітуть сок(1)рки сині,
Пл(2)ве гречок пахучий сніг,
Ш(3)почуть вівса с(4)зостеблі,
І верби х(5)ляться до греблі.
Букву е треба писати замість цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
14. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А міжгір…я, кур…йоз, к…ювет
Б ад…ютант, пів…яйця, риб…ячий
В п…єдестал, Х…юстон, жул…єн
Г розп…яття, миш…як, духм…яний
Д Св…ятослав, Мар…яна, зап…ястя
15. Літеру и треба писати на місці обох пропусків у
рядку
А пр…ваблива зовнішність, будинок для пр…старілих
Б пр…зупинити виробництво, пр…чудовий зразок
В пр…пустити на шви, пр…зирливе ставлення
Г антипр…гарний засіб, було пр… добре
Д глибока пр…рва, пр…міщення для занять
16.Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах
рядка
А …жалитися, ро…кинутися, …хопити
Б бе…карний, …цілити, …хибити
В …шити, ро…бити, …чистити
Г …казати, …тягти, …фотографувати
Д ...питати, …тиха, …ліпити
17. Наголосом не розрізняється значення слова у рядку
А Паша - паша
Б онуча - онуча
В город- город
Г біднота - біднота
Д замок- замок
18. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
А порадьтеся з Іваном Дідиком
Б доведіть Надії Коробко
В проведіть Петра Іваненка
Г милуюся Віктором Петренко
Д дочекайтеся Василя Степанюка
19.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А три товариша
Б два інженери
В п’ятеро жінок
Г чотири дня
Д п’ять з половиною метра
20. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження
речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати
А і зігріває все навколо.
Б освітивши і поле, і ліс.
В воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г а земля втішається його теплом.
Д хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
21. Після речення У розшумілу осінню ніч налетів вітер… треба
поставите тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А зриваючи листя дерев.
Б і хурделиця листя здійнялася на стежці.
В розігнав купчасті хмари.
Г принісши перший подих зими.
Д і розбудив самотнього дуба – велетня.
22. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А найщасливі, менш гарний, самий милий
Б якнайгарніший, вищий за всіх, більш синіший
В більш говіркий, найміцніший, найглибокіший
Г найкумедніший, більш лимонний, старший мене
Д щонайсмачніший, більш сильний, гірший
23.Прочитайте речення.
Не дай мені (1) доле (2) нічого (3)ні ночі не дай (4)
ні дня, а дай мені степу нічного (5) і скіфського дай коня.
НЕ треба ставити розділових
знаків на місці цифри
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
У завданнях 24-28 до кожного з
чотирьох рядків, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку,
варіант, позначений БУКВОЮ.
24. Доберіть синоніми до поданих слів
Слово
Синонім
1 аксіома
А післямова
2 епілог
Б
захоплення
3 рапорт
В доповідь
4 хобі
Г істина
Д звіт
25. Установіть відповідність між видом односкладного речення та його
прикладом.
|
Вид односкладного речення
1 безособове
2 означено-особове
3 неозначено-особове
4 узагальнено-особове
|
Приклад
А Пахло грибами й прохолодою конвалій.
Б Цих пташок люблять у народі.
В Люблю рідну мову.
Г Що посієш, те й пожнеш.
Д Грудень. Ліс. Сосново-біла тиша.
|
26.Установіть відповідність між видом підрядного речення та його прикладом.
|
Вид речення
1 означальне
2 обставинне мети
3 обставинне допустове
4 обставинне причини
|
Приклад
А Для того, щоб стати щасливим, треба мріяти.
Б Дім, де рано встають, щастя не обходить.
В Потім, коли висохнуть сльози, я повернуся.
Г І грім, хоч мати боялась його, любив я з дощем і вітром.
Д Вертатись пізно, бо гра – як битва.
|
27.Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
|
Випадок уживання коми
1 кома при вставному слові
2 кома в складнопідрядному реченні
3 кома при відокремленому означенні
4 кома в реченні з однорідними членами
|
Приклад
А Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.
Б Завірюха сміється і плаче, стогне і шаленіє.
В Напевно, снігурі на північ подалися.
Г Поки люди вчать інших, вчаться самі.
Д Минають століття, та незмінною залишається краса Софії.
|
28.З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово).
До свого визнання вона (1) пройшла
тернистий шлях, (2) сповнений наполегливої праці, і, (3) маючи
неповну середню освіту, зуміла (4) стати однією з найосвіченіших жінок
свого часу.
А особове дієслово
Б безособове дієслово
В неозначена форма дієслова
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д дієприслівник (особлива форма дієслова)
Немає коментарів:
Дописати коментар